Cum se face un site web

Crearea unui site web este un proces complex care, pentru a putea fi îndeplinit cu succes, trebuie să respecte o anumită ordine și claritate în execuție. Pentru ca structura unui site web să fie una ușor de pus în practică, avem nevoie de o imagine mentală bine conturată asupra aspectului pe care dorim să îl aibă.

Site-ul web al unei companii reprezintă interfața prin care compania comunică cu clienții și, de aceea, acesta trebuie să arate impecabil și să funcționeze fără erori. Desigur, ai putea spune acum că o pagină de Facebook este suficientă, însă website-ul oferă mult mai multe posibilități pentru o afacere. În plus, dependența totală de un alt website(rețea socială) pentru publicarea, stocarea și distribuția conținutului tău nu este deloc o idee strălucită și va afecta negativ imaginea brandului tău.

Structura unui site web pentru o afacere respectă de cele mai multe ori un șablon clasic, cu taburi ușor de navigat și pagini corespunzătoare. Bineînțeles, pe parcurs se pot adăuga și alte pagini în meniu pe măsură ce apare nevoia de a comunica informații suplimentare, însă toate îmbunătățirile ulterioare se vor alipi la această structură de bază.

web-design-header-animate1

Structura unui site web – elemente și pagini

1. Logo
Cel mai important element de identificare pentru o firmă. Logo-ul se afișează de obicei în colț într-un loc vizibil și apare pe toate paginile site-ului.

2. Culorile
Alege culorile în funcție de mesajul pe care dorești să-l transmiți:

Galben – optimist și tineresc, atrage imediat atenția;
Roșu – folosit mai ales la promoțiile cu termen limitat, dă senzația de urgență;
Albastru – oferă un sentiment de încredere și securitate, de aceea este preferat de bănci și afaceri;
Verdele – este asociat cu sănătatea, ușor de procesat pentru ochi;
Portocaliu – utilizat în special pentru butoane cu îndemn la acțiune(call-to-action buttons);
Roz – romantic și feminin, utilizat pentru promovarea produselo/serviciilor care au ca public țintă femeile/fetele.
Negru – utilizat de produse de lux, transmite putere și eleganță;
Violet – are un efect calmant, de aceea este folosit pentru promovarea produselor anti-îmbătrânire și a produselor cosmetice.
Aceasta este doar o listă scurtă a culorilor pe care le puteți folosi. Dacă doriți să aflați mai multe, puteți citi un articol mai detaliat despre influența pe care o au culorile unui website asupra vânzărilor.

 

3. Meniul
Una dintre cele mai des întâlnite erori în structura unui site web este funcționalitatea meniului. Nu de puține ori ai intrat pe un site care, deși arăta bine, când ai dat click pe meniu fie nu s-a încărcat, fie link-ul către pagina promisă nu a funcționat. Pentru un site foarte mare, ordinea paginilor și subpaginilor contează extrem de mult pentru că fără claritate și ușurință în navigare, utilizatorul nu va putea găsi informația pe care o caută într-o mare de informații.

web-development-header-animate

 

4. Prima pagină
Mai este si denumită si „Acasă” sau „Home”. Prima pagină a site-ului este cea care formează prima impresie despre afacerea ta. Dacă aceasta se încarcă repede, iar aspectul este plăcut și intuitiv, atunci vizitatorii vor dori să viziteze mai multe pagini și chiar să te contacteze dacă și-au format o impresie pozitivă în urma navigării website-ului. Dacă prima pagină conține elemente care se încarcă greu și meniul nu este intuitiv, atunci riști ca utilizatorii să plece chiar înainte ca aceasta să se încarce complet sau să nu mai dorească să viziteze și alte pagini, rămânând cu o impresie nefavorabilă despre companie. Prima pagină trebuie să conțină o descriere scurtă și generală a companiei, a obiectului de activitate și a serviciilor/produselor oferite.

Este formată din 3 părți:

Antet – este primul element mare și vizibil din pagină
titlu – acesta trebuie să nu fie prea lung și să reflecte clar ce oferă website-ul;
subtitlu – descrierea scurtă a ceea ce faci;
o imagine, slideshow sau un videoclip de prezentare a produselor, serviciilor oferite;
Corpul paginii – conține mai multe elemente:
beneficii, avantaje;
primele îndemnuri la acțiune (call to action);
caracteristicile produselor/serviciilor oferite;
recenzii – pot fi texte puse între ghilimele, chiar și poze cu numele clienților mulțumiți;
dovezi ale succesului – diplome, premii câștigate, certificări;
conținut – informații valoroase precum ghiduri sau cărți online pentru care vizitatorii îți dau datele lor(adresa de email, numele etc.) sau se abonează;
linkuri către conținut de calitate, precum postări de pe blog;
îndemnurile secundare la acțiune – situate la sfârșitul paginii.
Subsol – aici se regăsesc informații precum cine este creatorul site-ului web, drepturi de autor pentru conținut, date de contact, link-uri către alte pagini precum ANPC, link care este obligatoriu, lucru confirmat și de legi-internet.ro. Website-urile care folosesc cookie-uri vor trebui să conțină în subsol/header și un pop-out care să informeze utilizatorul de prezența acestora și le cere acordul.
Navigarea trebuie configurată în așa fel încât aceasta să ajute la crearea unei pâlnii de conversie (conversion funnel). Calea de pe Prima pagină către conversie trebuie să fie cât mai clară și simplă.

 

5. Despre noi
O pagină unde este prezentat istoricul și misiunea companiei, realizările de-a lungul timpului precum și obiectivele pentru viitorul apropiat. Pentru firmele din sectorul business-to-business această pagină joacă un rol important atunci cand potențialii colaboratori vor să știe mai multe despre firma cu care vor semna un contract în viitorul apropiat.

6. Portofoliu
Aici sunt listați clienții importanți cu care a colaborat compania, lucrări și proiecte realizate. Ca si pagina „despre noi” și aceasta este deasemenea o pagină extrem de importantă pentru afacerile de tip B2B.

 

home-banner-design2

7. Servicii
Aceasta este pagina care poate să aducă venituri companiei dacă are un conținut convingător și niște poze/videoclipuri interesante și atractive pentru potențialii clienți. Iată câteva sfaturi pentru o pagină de Servicii atractivă:

nu vorbi prea mult despre tine, ci vorbește în schimb despre ceea ce poți face pentru utilizatori;
prezintă-le o ofertă care să le surâdă;
ai grijă ca aspectul paginii să fie plăcut și conținutul să fie ușor de citit – scoate în evidență termenii relevanți, folosește structuri ierarhice;
adaugă conținut relevant și imagini de calitate;
dacă rulezi campanii de promovare AdWords, ai grijă ca termenii utilizați în conținut să corespundă cuvintelor cheie din campanie;
include un formular în care ceri doar informațiile de care ai neapărată nevoie. După ce te contactează, poți oricând să ceri informații suplimentare;
adaugă butoane sociale pentru ca utilizatorii să poată distribui cu ușurință ofertele tale
pune recenzii
fă-ți website-ul mobile friendly pentru ca vizitatorii să poată accesa fără probleme site-ul tău web și de pe mobil;
direcționează-ți clienții către o pagină de mulțumire care conține produse complementare sau linkuri către informații utile
transmite încredere prin adăugarea logo-urilor clienților/partenerilor cu care ai mai lucrat, premiilor, certificărilor;
optimizează-ți website-ul pentru a avea o viteză cât mai bună de încărcare a paginilor;
testează-ți constant pagina efectuând teste A/B.

8. Contact
De obicei, aici se regăsește o hartă cu locația firmei, adresa exactă, numărul de telefon, adresa de e-mail și, opțional, un formular de contact.

Bineînțeles, structura unui site web nu trebuie neapărat să fie una clasică. Design-ul ales trebuie să fie în acord cu domeniul de activitate al companiei. Structura unui site personal, de exemplu, poate fi una complet originală pentru a reflecta preferințele și personalitatea celui pe care îl reprezintă. Într-o industrie foarte competitivă un design care șochează sau surprinde într-un mod plăcut vizitatorii poate fi, de fapt, picătura care face diferența.

Dacă aveți nevoie ajutor pentru realizarea unui website sau pentru optimizarea unui site deja existent, ne puteți contacta accesând pagina de CONTACT din meniu.

Scroll Up